søndag 25. juli 2010

Fionia Cup.

Dette er skrevet litt etter hvert, men jeg kom ikke på nett der vi var, derfor er noe omformulert, men det kan være en del bøyningsfeil..... – dere får bære over med det ;)

Da er vi kommet til veis ende.... - både med det ene og det andre..... Jammen har tiden flydd, ja! Vi startet hjemmefra torsdag for 2 uker siden «tidlig på ettermiddagen». Det var ett mas å få alt på plass før vi kom oss avgårde, men så senket roen seg og vi begynte å slappe av. Stoppet i Lyngdal (som vanlig) og inntok en grei nok middag. Deretter fortsatte vi mot Kristiansand.

Rett utenfor Mandal fant vi en Campingplass - tror den heter Solstrand eller lignende. Her fikk vi stå en natt – og vi fikk «menget» oss med en hel menighet av en eller annen sort..... ja, ja de generte ikke oss – og jeg tror heller ikke vi generte dem ;)

Eivind fant en liten plass å kaste litt ball med hundene, og eller surfet Maia og Eivind på nettet mens jeg leste litt. Herlig og avslappende start på ferien. Været var selvfølgelig også nydelig ;)

Neste morgen gikk jeg en god tur med hundene på noen store marker, før vi i rolig tempo gjorde oss ferdig til å rulle videre ned til ferjeleiet i Kristiansand.

I god tid kom vi frem – faktisk som første mann av «gjengen» vår – på 12stk, som skulle til Danmark, men de andre annkom like etter. Etter litt forvirring med å komme seg til riktig ferjeleie/fil fikk vi endelig parkert som en av de første blant campingvognene.

På kaia i Kristiansand mens vi venter på Fjord Catten.

Eivind og Maia gikk for å kjøpe gulost – ett must for Maia å ha med seg til Danmark ;) Men mens de var vekke fikk vi beskjed om å kjøre frem vognene enda lengre – mot båten, og jeg kjente panikken komme. Jeg har jo aldri kjørt med vogn! Gudskjelov annkom Anders ikke lenge etter oss, så han kjørte bilen for meg. «What a gentelman!» ;)

Så begynte manskapet å laste av båten – og vi skulle gjøre oss klare til å kjøre på..... kan ikke si at jeg likte meg..... I siste liten kom heldigvis Eivind og Maia tilbake, huh! (Jeg hadde laget en liten avtale med Johnny – for sikkerhets skyld. Ikke tale om at jeg hadde kjørt inn på båten med campingvogn!)

Båtturen gikk greit, ingen sjuke denne gangen.... ;)

I Danmark kjørte vi nærmere Ebeltoft. Her hadde Ingvar en bekjent som lot oss parkere alle campingvognene på marka si – og som kom med strøm til oss. Snakk om service!

Alle hundene fikk løpe løse og leke sammen (vi fordelte dem litt – for sikkerhets skyld), men gjett om de var glade for å få bevege seg litt! Det var totalt 16 hunder fordelt på 4 familier :)

Lørdag dro vi videre. Vi for å hente forteltet vårt – i Grinsted, de andre skulle stoppe i Kolding for at jentene skulle få shoppe, mens guttene dro videre til Tyskland en tur ;) Maia satt på med Johnny og Co til Kolding. Bra var det, for det tok mye lengre tid enn vi trodde å hente teltet... Det var så mye styr at jeg gidder ikke fortelle om det engang ;) Da vi endelig tok igjen de andre slappet jeg av i skyggen sammen med hundene og Merethe, mens Eivind handlet mat på Bilka - for resten av uka ;)

Merethe koser seg i skyggen med hundene Sindy og Kila.

Tror dette var den varmeste dagen mens vi var i Danmark.
Både vi og hundene var "kokte"!

På ettermiddagen annkom vi stevneplassen. Mennene begynte å sette opp teltene, og da oppdaget vi at en eske med teltstenger manglet på det nye forteltet vårt. Typisk vår flaks (eller rettere sagt uflaks)!! Det resulterte i at Eivind måtte kjøre helt tilbake til Grinsted for å hente den. Gjett om han var irritert – og det med rette! Vi ble ikke freidge med å sette opp teltet vårt før nesten 24.00 - da var vi slitne..... Heldigvis hjalp alle de andre oss, ellers tror jeg aldri vi hadde klart det. Vi var så slitne at jeg til og med «freste» til en ukjent som ble litt for vågal i sine kommentarer.... - men det virket.... ;) Han var som ett lam etterpå – og «hjalp» til med å holde teltet, mens vi satte det opp :)

Mye av neste dag gikk også med, for teltet måtte plugges og gardene måtte settes opp til hundene. Langt om lenge fant vi rytmen og roen, men jeg må nok finne på «noe lurt» for å huske rekkefølgen på teltstengene til neste gang. Da er det ikke sikkert vi har proff hjelp med oss..... (Dette er nå gjort: Alle stengene er merket – med tekst – OG farger, så nå må vi vel klare det neste gang! Takk Lili for den ferdige skåret fargetapen – og for råd om å bunte stengene, med samme farge!!)

Vi trenger fortsatt litt trening....., men forteltet fungerte ok ;)

Resten av uka har de andre løpt sine løp, mens jeg (og Merethe) har jobbet som banemanskap, og ellers tatt oss av «nødvendige ting». Solt oss litt, vært sosiale, slappet av, luftet litt hunder, ryddet i vogna, bært vann...., spist og drukket godt. Ja stort sett bare nydt livet :)

En dag kom Eivinds søster med familie på besøk. Først hilste de på oss på dagen og så kom de tilbake om kvelden og «vartet oss opp» med masse god mat. Det var meldt storstorm, så vi tok ned/inn alt unødvendig og boltet fast alt annet – for sikkerhets skyld. Det var likevel ganske koselig å sitte inne i forteltet mens det lynte og tordnet. Vi koste oss alle sammen. Niclas var til og med ute og spillte fotball mellom regnbygene ;) Nå var vi glade vi hadde kjøpt stort telt! :)

Niesene våre: Louise og Sahra inne i forteltet.

Hundene fikk masse godbiter av Mike og Niclas, tror nesten vi må kjøpe med oss noen hjem av dem, (har gjort det ;) for Dewey var ellevill (og det er sjeldent han er såååå glad i godbiter ;)
Tirsdag kveld var det fest – med påfølgende «fridag». Vi danset oss støle - til seint på kveld :)
Hele "Den Voksne Rogalands-gjengen" samlet rundt bordet + Elicia (eneste amerikaner som deltok)

- Og her er ungdommene fra RogalandFlott gjeng! :D
Fra venstre: Vegar, Sasha, Kine, Kristine, Isabelle, Maia, Silje, Henriette.
Forran: Tom Ove og Petter.

Ellers ble vi kjent med noen «nye» dommere: Lee Gibson og Ian Watts, og en amerikanerinne. Veldig ok mennesker. Alle har lyst til å komme til Norge :) Eivind klarte å bytte til seg halsbåndet til Elicia – mot mitt hjemmelagde Norgeshalsbånd (med leiebånd). Så nå er han den stolte eier av et amerikansk VM halsbånd ;))

Sosialt sammvær om kveldene

Elicia har fått vikinglue også.... ;)

Fridagen brukte vi til litt mer handling – og så besøkte vi Vigdis og Mike. Det ble enda en lang koselig kveld med masse god mat (og drikke ;)

Resultatene vet jeg ikke om jeg gidder å legge ut. Det får i så fall bli seinere. Vi har ikke hatt noen knalløp, men Silje og Henriette har gjort det bra i junior begge to, og Kristine R og Anders har også vært på pallen!! Heia Sbk......!! Isabell har også fått en premie eller to.... Eivind lå godt ann til finaleløpene med begge hundene våre – helt til siste dag. Da våknet han selvfølgelig med migrene, klarte ikke å konsentrere seg - og disket alt.... :( Ja, ja sånn er dette gamet ;) Tara var en plass fra å få være med – om jeg ikke tar mye feil.....

Premieutdelingen i Danmark er forresten noe for seg selv...

Her «kler man seg ut» i flaggets farger, og så heier vi frem våre landsmenn ;) Det hele foregår, med ølkranene like ved. Der selges det selvfølgelig iskald øl ;) - og mineralvann, noe som er veeeeeldig godt når gradestokken har passert 30 grader..... :D

Nå er det like før finaleløpene, kommer igang, så jeg får vel gå da - og heie på våre landsmenn ;))

Gratulerer til alle som deltok i finalen. Dokker er gode (selv om det gikk skeis for noen ;) Godt jobba folkens!!! :D