fredag 22. februar 2008

Nabovakt

I natt bråvåknet jeg av at jeg hørte noen snakke engelsk utenfor huset. Synes de sa ; "is there a dog inside...?" Var usikker på om jeg hadde drømt, eller ikke, men så kom Eivind inn på soverommet, han hadde også hørt noe og gått ut for å sjekke. Han fant ingen ting.

Huset til naboen er under bygging (etter brannen for snart 2 år siden, da jeg var på Tjørn), så det er helt åpent og det ligger flere typer matrialer m.m. rundt hele huset, derfor er det greit å følge litt med. Vi har flere ganger oppdaget "ubudne gjester" der.

Etter noe som virket som en evighet hørte jeg igjen noe, og lydene ga seg ikke. Derfor haltet jeg meg opp, hentet Dewey og gikk ut. Vi var nok litt av ett syn der vi patruljerte frem og tilbake i gata foran huset til naboen (der lydene kom ifra). Jeg haltende i pysj og tøfler, med Dewey i bånd, veldig intens og oppvakt. Vi fant ingen ting. Dewey var veldig "på hugget", men jeg torde ikke slippe han inn i huset, visste ikke helt om det er gulver alle steder der enda... - Må tenke sikkerhet først, også for hunden. Får heller sjekke det opp til en annen gang. For hvis vi skal fortsette med å "passe nabohuset" er det greit å bare slippe inn Dewey, da er det nok ikke så mange som kommer igjen i alle fall, om der skulle være noen der ;-) Hørte forresten noen som snakket/ropte to gater nedforbi, så det kan jo være dem vi hadde hørt.

Ingen kommentarer: