torsdag 22. mai 2008

Rundering med blindslag – Dale

Vi var en gjeng på 4 stykker som var møtt opp kl. 18.00 denne onsdagen - jeg kom selv i siste liten, har problemer med å beregne tiden jeg trenger gjennom Sandnes…… Etter hvert kom enda to stykker, så vi var en god gjeng som var på trening :-D

Etter litt skravling fikk jeg beskjed om å legge ut spor for Paul. Han ga ingen klar melding om hvordan han ville ha det, - så da bare gikk jeg. – Tror i ettertid han angret litt på det….. Jeg er ganske ukjent i terrenget på Dale, men har jo vert med i runderingsløypene, derfor valgte jeg å gå langs jorde nesten så langt jeg kom, før jeg vinklet oppover. Et godt stykke oppe i terrenget, fant jeg ut at det var på tide å komme seg tilbake, og snart støtte jeg også på fjellklatrere…., så det stemte visst. Det ble en ganske strabasiøs tur nedover igjen, - med bare en arm – så stakkars Paul……. Aner heller ikke hvor langt sporet ble, men over 1,5 km var det helt sikkert. Kan vel kort fortalt si at Paul lurte på om han hadde ”gjort meg noe” siden jeg hadde lagt sporet sånn som jeg gjorde. Det var tøft å henge på hunden både opp og ned, fortalte han….. – men han fant nå de fleste gjenstandene og slutten. Ja, ja, sånn er det å sende meg ut i ukjent terreng……! (Paul lurte forresten også på om jeg hadde tenkt å slutte å falle mer nå...., - tenker han på "hevn" tro....? ;-)

Jeg var nest sist ut med Tara (Kazan sneik i køen ;-) Men vi hadde en fin økt. Startet med funn på begge sider, og ville ha lydpåvirkning på det første slaget. Tara gikk fint ut på begge sider. Figurantene ble med inn og så sendte jeg Tara på blindslag 3 ganger før figurantene igjen ble satt ut. Er usikker på om Ritva var gående eller ikke, men uansett var det et fint slag, funn, melding og påvisning :-D Avsluttet på Gro Elin, som måte leke Tara inn.

Det var ingen veldige problemer i dag. Tara gikk på do på andre slag –med bittet i munnen ;-) Da hun var ferdig gik hun tilbake til figuranten først, før hun kom inn med melding. (Gro Elin fortalte at det virket som om Tara ville sjekke om hun fortsatt var der, før hun løp inn med melding). På siste slaget gikk Tara for å drikke vann etter å ha meldt på figurant. Da slapp hun bittet og kom inn uten, - jeg sendte derfor på nytt, men angret egentlig på det. Tenker på at Tara ikke burde fått det funnet, når hun slipper bittet. Jørn (som var på midtlinja) var ikke enig. Han mener det var bra jeg gjorde som jeg gjorde, og begrunnet det med at ellers ville jeg vist Tara at ”den figuranten bryr vi oss ikke om”. Kjøper den også jeg, men er usikker på hva som er riktigst – for Taras del.

Ingen kommentarer: