torsdag 7. august 2008

Rundering med laber fart…..

Da var det onsdag og tid for trening igjen. Jeg valgte fortsatt å rundere. I dag ville jeg egentlig ha en ukjent oppgave der bare den på midtlinja viste hvor figurantene var, - men sånn ble det ikke….

To figuranter ble lagt ut. Den første fant Tara greit, men den andre fant hun ikke. Den videre planen var så et blindslag, men fordi Tara allerede hadde fått et blindslag ville jeg ha en figurant ut igjen med en gang. Ny fin melding. Deretter husker jeg ikke akkuratt hvordan slagene var, men det betyr ingenting. Tara jobbet bra, hadde noen blindslag og meldte fint. Med andre ord lite å klage på ;-)

Tara hadde èn gang der hun forsøkte seg på ”latmansrunderingen” sin, men denne gangen ga hun fort opp og kom fint inn med melding. Så lenge hun ikke får belønning for dette, tror jeg ikke det vil fortsette å være et problem. Jeg har lagt merke til at det skjer når hun er veldig ivrig – eller sliten. I går skjedde det midt i løypa – og bare en gang. Ellers hadde vi ingen problemer.

Er godt fornøyd med økta – og meg selv ;-) Jeg maste ikke på Tara, men belønnte henne når hun gjorde rett. Ga henne med andre ord sjangsen til å gjøre rett selv – uten hjelp. Tror dette er den beste måten å gjøre det på – med Tara. Håper også på den måten å få økt farten, når hun blir trygg på det hun skal gjøre. Farten inn til meg var i alle fall bedre enn på lenge :-D Ellers var det ”luntetrav” og det bekymrer meg (med tanke på å klare B-prøvene), men det har jo vist seg at det ikke nytter med påvirkning for å få opp farten å Tara – må nok heller satse på å trene kondisjon….??

Vi avsluttet med Jørn som figurant, han lekte Tara inn, - og det virket som om hun hadde hatt det kjempekjekt hos han. Tara var ganske sliten, men fortsatt intens – ett godt tegn ;-)

Ingen kommentarer: