torsdag 11. desember 2008

Lyttepost…… – æh, jeg mener rundering… ;-)

I går var det tid for å prøve seg på mørkerundering igjen, men denne gangen var jeg bedre forberedt… (Hadde både godbiter og leke med meg)

Tara var siste mann, av 6 som skulle rundere – (vi kom hesblesende og på to hjul, presis kl. 18.00 – travelt nå når jula nærmer seg med stormskritt!!)

Vi gjorde oss klar og ventet/varmet opp mens Nina og Bina runderte. Tara var helt i 100. Da de andre var på vei inn, satt Tara som ett lite lys og lyttet. Jeg klarte fint å lese henne – lenge før jeg hørte de andre inne i skogen, men jeg har nå heller aldri bekymret meg for Tara når det gjelder lyttepost, hun gir fort beskjed på en eller annen måte når hun hører noe – også hjemme – og om natta (grrr…)

Da det var vår tur, gikk det over alle forventninger i dag. Tara fikk blindslag hele første delen av løypa, og først når hun hadde hatt noen skikkelig og fine slag fikk hun figurant. Jeg avsluttet med Fig. (Kai-Erik) Fig. (Gro Elin) Blindt. Fig. (Gro Elin)

Det var nå mye fert i terrenget i den første delen av løypa, noe som passet meg bra med hensyn til det jeg skulle trene på. Tara hadde en feilmelding i starten, som jeg ikke gjorde noe annet med enn at jeg sendte henne på nytt. Jeg kan ha trigget til feilmelding ved at jeg ropte og stod klar med belønning – uten at jeg så henne (- for en tosk jeg er!) Eller det kan ha vært melding på fert....

Så gikk det bra lenge, Tara kom fint på innkalling, og hun søkte langt og fint. Men så, etter å ha vært på ett flott slag, kom hun inn bak meg – og de på midtlinja, med melding. Igjen sendte jeg på nytt, før det plutselig gikk opp for meg at Tara sannsynligvis hadde meldt på dem på midtlinja i det hun passerte dem – for de var ett lite stykke unna meg. ÅÅÅ, at jeg ikke kan skjerpe meg! Tara gjorde ikke noe mer ut av det, men jeg irriterer meg noe grenseløst over meg selv. Er det avlæring av melding på gruppe jeg driver med??

Alt i alt var Tara kjempeflink i går. Det er alltid noe å pirke på, men sammenlignet med forrige onsdag er jeg utrolig fornøyd. Tror nesten ikke jeg hadde behøvd leke på midtlinja heller. Trikset var nok bare å ikke gi henne figuranter på de første slagene, for det girer henne noe sinnsykt ;-)

Det jeg er minst fornøyd med er at Tara ikke gikk rett ut på alle slagene, og at hun noen ganger kom inn nesten på samme plass som jeg sendte ut. Likevel overså jeg dette i går, da fokuset var sammarbeid – og at Tara skulle komme inn når jeg ropte (hvis det altså ikke var figurant ute). Jeg har bestemt meg for å bli flinkere til å holde på det fokuset jeg har satt meg som mål for økta – uavhengig av hva som ellers skjer. Unntak finnes selvfølgelig, men sånn i det stor og hele, er det målet mitt på treningene fremover.

Tara virket ikke sliten da vi gav oss i går, og jeg er godt fornøyd med det meste. Ikke minst at hun av og til melder litt på avstand, men at hun likevel går helt bort til figuranten før hun retunerer til meg – da godtar jeg at hun melder på 1 – 2 meters avstand.

De andre to ”krapylene” fikk bare trent litt på slalominnganger i går, det var alt for glatt å gå agility. Derfor satte Eivind og Maia slalomen på gresset og så trente de på alle slags innganger, noe de ikke har vondt av ;-) Dewey har også haltet noen dager, pga store veskende kutt i den ene poten, men det ser heldigvis ut til å gå bedre med han nå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Både du og Tara jobbet kjempefint i går! Det er viktig å ha fokus på det du skulle trene på; ha godt samarbeid med Tara - og få respons på innkalling til midtlinja. Fremdrift kan du ta som eget treningspunkt ei anna økt, hvis det skulle være noe du trenger å ta tak i. :-)