tirsdag 27. januar 2009

LP - trening

I dag var Maia og jeg og trente Lp med Kahrma og Dewey. Dewey fikk ca 3 kvarter med intens trening. Han var helt vill da vi startet, men han kom seg ned på jorda etter hvert. En av de andre, som ikke kjenner oss, kom bort og spurde om det var han som også går agility…. – hun hørte det på lyden…..

Under fellesdekken lå han og peip :-( det var noen unger som spilte fotball like i nærheten, og det roet han ikke akkuratt… Jeg skulle i alle fall ikke gå i skjul….! I tillegg kom det også plutselig ett par skudd (hørtes ut som luftgevær el.l). Så at han reagerte, men han ble likevel fint liggende. Derfor gikk jeg inn og belønte han selv om det ikke hadde gått så veldig lang tid enda. Utover i treninga falt han litt mer til ro. Og til slutt – etter å ha shapet inn, sitt, dekk og stå (oppfriskning) og så lagt på kommandoer - ville jeg teste dem ut. Dette fordi jeg i går oppdaget at Dewey ikke kan alle de kommandoene jeg tror han kan – han går på kroppsspråket, ikke på ordene….. Som sagt det var noe jeg ble bevisst i går. Da tulletrente vi litt her inne, og jeg sa ”stå” til han. Han så på meg som om han aldri hadde hørt den kommandoen før. Jeg prøvde enda ett par ganger, og plutselig stod han, men da oppdaget jeg at jeg hadde beveget ørelite på meg, og det var nok til at Dewey likevel ”kunne” kommandoen. Hm, ja, jeg har sagt det mange ganger, han er best på kroppsspråk! Uansett derfor valgte jeg å trene en del på dette i dag. Til slutt tok vi sitt, dekk og stå under marsj med kommandoer :-D En veldig bra treningsøkt tross alt.

Maia og Kahrma sleit også litt i starten. Men til slutt lå Kahrma som en liten prinsesse i fellesdekken – og Maia kunne gå ett godt stykke i fra – selv om Dewey lå i andre enden ;-)

”På plass`en” hennes er blitt veldig bra, og i dag fikk Maia lære hvordan innkallingsøvelsen er. Det hadde blitt en 10 på apellmerke. Veldig bra! ”Fri ved fot” så heller ikke så verst ut, men Kahrma var nok litt sliten da jeg så på dem, for hun var noe ukonsentrert. Alt i alt mye bra, så dette skal nok Maia få til etter hvert. Det kan også se ut som hun får ”blod på tann” nå når hun oppdager at hun faktisk får til øvelsene :-) Ellers så jobber Maia med venstrevendinger på stedet, det ser også bra ut.

Tara hadde helt fri i dag. Kun noen småturer ute i nærområdet vårt.

Ingen kommentarer: