torsdag 12. februar 2009

Tur på Storhaug

I går ble det en to timers tur rundt på Storhaug med hundene. Det er lenge siden jeg har gått tur her ser jeg. Kjenner meg jo nesten ikke igjen lengre! Mange mye bygninger, og masse nye/utbedret veier, samt en del som det jobbes med. Rart også å gå tur på asfalt, men siden jeg nå tilfeldigvis kom den veien, (etter å ha gått turstien til Godal) - var det sikkert greit med den type miljøtrening for hundene også. Hundene har vel nesten ikke gått i gatene siden de var helt unge – fordi jeg synes det er så kjedelig å gå tur her…

I Rosenli stoppet vi og lekte oss litt. Da var hundene ”sirkusartister” der de hoppet over og krøyp under hverandre. I tillegg trener jeg dem jo litt på å lystre en og en, mens de to andre må være passive. De to eldste klarer det nå etter hvert ganske bra – men Kahrma sliter…. Dette er noe jeg gør bare for at vi skal få litt trening sammen. Jeg har ikke kapasitet til å både gå tur og å trene alle sammen skikkelig og effektivt – derfor blir det mye ”tulletrening”, men jeg tror det viktigste er at de får brukt hodene sine litt, ikke nødvendigvis hva de trenes til.

De fikk også søke litt- og det elsker de jo ;-) Alle sammen fant ballene sine og var så fornøyde. Så kastet vi litt ball før vi gikk videre.

Grunnen til at vi endte på asfalt er at jeg ikke gadd gå samme vei tilbake, og så var en del av de tidligere veiene jeg har gått (for mange år siden) stengt - dermed ble det til at vi tok veien fatt i stedet. Litt rart og vemodig å gå i barndommens gater – og ikke kjenne seg igjen….

Ingen kommentarer: