fredag 3. september 2010

Så fort ukene går....

Nå er det allerede fredag!

Onsdag var jeg skikkelig dårlig. Etter å ha vekket mamma hele natten fordi jeg måtte på do ca hver 1,5 time, var både mamma og jeg temmelige utslitte da dagen skulle begynne.... Så etter å ha luftet de to store også - la vi oss på sofaen. Og så sov vi... - jeg sov fra før 08.00 om morgenen til pappa kom hjem fra jobb i 16.00 tiden. Da hadde jeg hverken spist, drukket eller vert på do hele dagen. Mamma var urolig for meg – hun fortalte meg at hun «sjekket» meg hele tiden. Men mamma er tilhenger av at når man er sjuk så sover man seg frisk. Det at man sover betyr bare at kroppen bruker kreftene på å bli frisk i stedet for å gjøre andre ting. Og ganske riktig da jeg endelig våknet var jeg helt «fit for fight» igjen. Mamma ville likevel at jeg skulle ta det med ro. Jeg fikk heller ikke være med på valpekurs fordi jeg ikke var god. Så de tobeinte «brødrene» mine passet på meg. Det var ikke så vanskelig – jeg bare lå og sov.

På kvelden fikk jeg bare litt mat med ris i – og så fikk jeg noe mamma kaller Zoolac. Jeg var faktisk fast i magen igjen – og mamma ble så glad :) ...., men gleden varte bare til natta – da var det «på`an» igjen.

Jeg har vært flink til å drikke masse og virker pigg og fin hele tiden bortsett fra denne onsdagen.
Torsdag var vi faktisk og trente igjen! Jeg trente fortsatt fellesdekk med de andre to – og at jeg skulle være i ro når de trente – det er kjempevanskelig skal jeg fortelle dere. Men jeg vet jo at det lønner seg å gjøre som mamma vil – for da får jeg godbiter..... ;))

Mamma fant også ut at hun måtte trene meg i noe hun kaller «klikker» for på valpekurset svarte hun så kjekt «ja» da «damen» spurde om hun trente med klikker. Mamma tenkte ikke på at hun ikke har begynt med meg enda ;)) Ja, ja det var ikke noe problem. Mamma sørget bare for at vi gjorde noe kjempekjekt (som å trene ruintrening ;) da hun klikket de første gangene – og da tok jeg fort poenget :)) Mamma var nemlig litt nervøs for om jeg ville like klikkeren – fordi jeg er litt «lydvar».

Etterpå trente vi på kontakt ved å gå bakover, - men jeg tilbød både sitt og dekk også :p Og så trente vi på apport. I dag forstod jeg mer ;))

Da vi var ferdige med selve treningen trillet mamma ball med meg – og hun ble så glad når jeg kom tilbake med ballen – og byttet med henne :))

Jeg måtte også være litt alene i hagen i dag – det likte jeg ikke. Da ropte og ropte jeg på mamma – men tror dere hun kom? Nei :(
Først da jeg måtte trekke pusten noen sekunder var mamma lynkjapp med å komme og hente meg – heldigvis...

På kvelden dro mamma frem støvsugeren og den liker jeg ikke så veldig godt – så da er buret godt å ha. Forresten først prøvde jeg sofaen – som jeg nå klarte å komme opp på, men der kom støvsugeren etter..... - i buret mitt fikk jeg være i fred :)

Da pappa og de to andre kom hjem fra trening, var det full rulle fra min side – men tror dere de to andre gadd....? Neida. De er såååå kjedelige. Etter å ha forsøkt å få dem i lek en stund ga jeg opp. I stedet prøvde jeg på å få Dewey til å spy opp mat til meg – men tenk da ble han sur på meg – og Tara ville ikke la meg amme henne.... - For noen søsken jeg har :(

Natt til i dag har vært helt lik alle de andre nettene denne uka. Så mamma bestemte seg for å ringe til dyrlegen – det var det også mange facebookvenner som sa at hun burde gjøre.

Dyrlegen ville ikke gjøre noe med meg, jeg skulle bare fortsett på Zoolac, spise spesialfor – for valper, og drikke biola. Jeg fikk forresten lov til å få fiskepudding som godbit – så da kommer jeg på trening i morgen – hvis ikke ting forverrer seg. Skal bli gøy!! Dyrlegen mente ikke det var noe smittsomt – bare noe jeg hadde fått i meg. Rart, jeg spiser selvfølgelig alt jeg får tak i. Skal man ikke det da?? (Mamma glemte meg akkuratt ut, så da gjorde jeg fra meg inne – og nå var det ikke tegn til diaree – bare en del småstein og lignende i avføringen min.....)

Ellers i dag har jeg plaget de to eldste hundene, det jeg klarer. Dewey er veldig god å bruke som krakk – eller bare til å ligge og sove PÅ. Han er ikke morgengretten – bare kveldsgretten :p

Mamma har ikke gjort noe kjekt med meg i dag – jeg skal «lades opp» til i morgen, sier hun :)

Ingen kommentarer: