onsdag 1. september 2010

Tirsdag – siste dag i august.

I dag er jeg skikkelig vond i magen, så jeg skreik på mamma ganske tidlig – jeg bare måtte ut på do denne morgenen......

Etter en ellers rolig start på dagen, tok mamma oss med ut for å trene litt. Jeg ble presentert for noe hun kaller apport – og som jeg ikke skjønte bæret av....

Mamma trente oss alle 3, og alle fikk stå bundet ute, mens hun trente en og en av oss. Jeg skreik litt i starten – det var ikke så gøy å stå bundet – men mamma sier at det må jeg lære meg – hun orker ikke en hund til som hyler hver gang de andre blir trent, sier hun.... ;) På slutten lå jeg fint og slappet av. Mamma er et stabeist – hun får viljen sin til slutt..... Jeg ga i alle fall opp – og så fant jeg jo ut at det lønnte seg for meg å ligge pent – og ti stille, for da fikk jeg godbiter av mamma :))

Ficus "trener" på "rute" ;))

Siden jeg ikke var så flink med apporten (det var alt for mange forstyrrelser – sier mamma), trente vi på fellesdekk i stedet. Mamma sier at det er disse to øvelsene hun vil prioritere når vi skal trene.
Mamma hadde egentlig ikke tenkt å trene meg, jeg skulle bare være forstyrrelse for de to andre – som mamma ville trene i fellesdekk – siden det er så lenge siden sist de trente dette.
Men jeg så jo at de fikk godbiter bare for å ligge der – derfor la jeg meg også, noe mamma var lynkjapp med å belønne meg for :) Vi hadde to øker med dette, og mamma var visst strålende fornøyd. Hun virket også veldig glad for at jeg henter en av ballene til henne når hun kaster dem ut. Både Tara, Dewey og jeg hentet hver vår ball flere ganger – og mamma bare smilte.... :D

 Fellesdekk......

Da vi var ferdige med treningsøkta gjorde vi oss klare til å dra i butikken. Jeg får være med hver gang ;)

Da vi var ferdige i butikken, skulle mamma holde kurs. Jeg fikk være med, og i pausen fikk jeg leke med en liten schæfer valp på 10 uker. Jeg var ikke helt våken med en gang, så det var litt brutalt å våkne opp og «bli overfalt» av denne viltre krabaten ;) Etter hvert kom det også en flattvalp. Han var 13 uker men omtrent dobbelt så stor som meg. Han ble litt «mye» syntes jeg..... Goldenen til Gro derimot var rolig og fredelig. Den var jeg ikke redd i det hele tatt. Jeg fikk også hilst litt på folkene – men det var ganske travelt å holde styr på de andre to krabbatene, samtidig som jeg skulle hilse på alle menneskene....

Var ganske sliten da jeg kom hjem denne dagen.....

Ingen kommentarer: