torsdag 19. februar 2009

På Orre!

Valget denne dagen var falt på overvær på Orre for oss. Jeg prøver jo å variere treningen for Tara fordi jeg vet at ellers blir ting for kjedelige for henne. – Men overvær liker hun…!!

Vi var litt seint ute, så jeg regnet med at vi var siste mann. Turde ikke kjøre så fort i tåka. Jeg var nok litt betenkt også – pga all tåka. – Har litt dårlig erfaring med den, kan man vel si….. (har gått meg bort i tåke 2 ganger…)

4 stk var kommet da jeg kom, deriblant Gro med hunden Zack (eller noe lignende). En koselig ekvipasje, som nok har potensiale – ut fra det jeg kunne bedømme på denne treningen. Vi lot nykommerne få trene først, før vi delte oss i to lag – for da var Kristin M også kommet. Vårt lag bestod da av Gro, KristinT og meg. Kristin og Klara trente først, før det var Tara og min tur. Vi ”ville” trene på venstre side av hovedstien.

Tara var nesten like ellevill som Klara i dag. Hun sprang og hun sprang. Jeg gjorde det jeg alltid sier til andre at de ikke skal gjøre, brukte fløyta og ”maste” på henne. Toskete!!!

I det jeg slapp Tara oppdaget jeg en annen ekvipasje (turgåer med hund) ute i terrenget, og jeg var temmelig sikker på at nå satte Tara kursen dit. Det så også ut som om hun durte av gårde i retning bilene…. – og da får jeg alltid litt panikk (Tara gjeter bilys).

Langt om lenge kom Tara fra en helt annen retning – med melding ;-) Gro hadde ikke radio, så jeg satte på påvisningslina og lot Tara gå. Et knallbra og langt slag var det. Jeg stod nesten ved starten på en topp nede ved vannet da Tara kom med meldingen. Gro ble funnet nesten i hjørnet der jordet slutter. Aktiv fin lek pågikk da jeg kom – og alle fingrene var visst hele……

Så fortsatte Tara å søke. Hun gikk utrolig lange flote slag – opp og ned de bratteste plassene uten nøling. Farten var også veldig bra. Jevn og fin. Jeg ropte nok Tara av en gang da hun gikk i ”feil retning”. Vi gikk derfor forbi figuranten, men snudde etter å ha snakket med henne på radioen.Så gikk vi tilbake og igjen dro Tara i helt ”feil retning” – men denne gangen endte det med at hun kom med melding. Det viste seg i ettertid at vinden hadde snudd – men det hadde ikke jeg tenkt på :-0 Så Tara gjorde helt riktig hun, - mammaen derimot……

Er utrolig godt fornøyd med denne økta. Det er ingen som helst tvil om at Tara er i storform nå, og at hun elsker denne type trening.

Jeg hadde strammet opp bittet hennes i dag – siden hun bare hektet seg opp i det på lørdag som var, men tror kanskje det ble litt for stramt, det virket nemlig som om hun syntes det var ubehagelig, så da får jeg huske å fin-justere litt neste gang. Hun holdt fint, men jeg så på henne at det var noe hun ikke var helt fornøyd med....

Ingen kommentarer: