mandag 22. april 2013

Stevne i Arendal 2013

Da er nok en uke unnagjort...
Uken gikk med til diverse trening av hund (og meg selv).... - så rart......
Onsdagen valgte jeg bort NRH-treningen fordi Ficus var i den verste løpetiduka, noe som jeg vet ikke gir noen god læring - kanskje heller det motsatte - og det ville jeg ikke risikere.
Ficus var heller ikke i noen storform, bare lå og sov..... Hun fikk likevel noen turer (i bånd) og litt agilitytrening - egentlig bare for å holde formen noenlunde ved like.

I helgen hadde jeg sagt ja til å være med på stevnet i Arendal, men det var før jeg visste at det var landslaguttak der - for da hadde jeg jo egentlig ikke noe der å gjøre..... ;p
Hovedgrunnen til at jeg ville være med, var jo likevel for å få en helg sammen med mannen min - for de har vi neimen ikke mange av i løpet av et år. Dette var muligens eneste stevnet jeg kan være med på i 2013, så da valgte jeg det. Likevel gikk det jo ut over andre ting, så det er vanskelig å måtte velge - og ta hensyn til alt hele tiden.....

Vi ankom fredag ettermiddag, denne gangen uten vogn (da den er bortlånt), og vi fikk en lang prat med Dewey sine oppdrettere før vi inntok kvelden. Det var koselig :D

Lørdag startet vi med å skrape vinduene på bilen - i strålende sol og iskald vind.
Ficus og jeg disket alt - men kjekt var det likevel :)
Dewey derimot gjorde det ganske bra. Han fikk en 2 og en 4 plass individuelt og laget fikk 1 plass (begge dager!)

Etter stevnet (som var ferdig ca 18.00) var det koselig grilling med blant annet Arendalsgjengen og dommerne. Årets første grilling for vår del :)

Bildet har jeg regelrett stjålet fra facebook. Så vidt jeg vet er det Isabell Simonsen sitt bilde.

Søndag var det kaldere, med tåke store deler av formiddagen. Jeg brukte faktisk dressen en periode - og Maia lånte Jervenduken.

Brifing med Jervenduk.
Fossum-gjengen er i alle fall ikke redd for "å drite seg ut" ;)
Fotograf: Kristine Egelandsdal

Ficus var tydelig høyløpsk. Hun stod og peip/skreik og siklet før og på startstreken, og jeg tenkte at dette går aldri bra - hun kommer til å stikke..... Kanskje var det derfor det faktisk gikk bra? Jeg måtte skjerpe meg ordentlig - og være bestemt for å få henne til å høre på meg og da gikk det bra :D Ok, vi hadde noen lange svinger (og sikkert noe klønete føring også - kjenner jeg meg selv rett....), men vi klarte det! Det ble feilfritt løp! Jeg var kjempeoverrasket selv. Det er aller første gang jeg har fått til en klasse 3 bane i hopp, og vanligvis er vi best i agility (det var vi ikke denne gangen.... ;p )
Vi fikk ganske visst 0,86 sekunder i tidsfeil, så litt galt å skrive feilfritt (tidsfeil er jo også feil...), men selve banen var feilfri - så jeg jublet!
Vi endte på en 7 plass i dette løpet, og det er jeg faktisk stolt av, for de fleste andre foran meg var landslagekvipasjer :D
Dewey og Eivind hadde en del tull denne dagen, men kom igjennom to løp - og lagløpet var feilfritt - bådde individuelt og hele laget :D

Maia og Zita gikk også - begge dagene, og de kom igjennom alle løp bortsett fra 2, så der er det stor forbedring :)

Etter en lang stevnehelg - og kjøretur, var det herlig å komme hjem til ferdig nylagt, oppkjørsel. Vi kunne kjøre rett inn og parkere - kjekt! :D
 

Ingen kommentarer: