søndag 19. april 2009

Godkjenningstrening…..?

Vi skulle ha vært i Gravdal i dag, men siden det ble litt frem og tilbake – med få som skulle trene, jeg måtte gå litt tidlig, og ”møkkaspredning” der vi skulle ha trent - valgte Kai-Erik og jeg (i samråd med Tone) å heller trene på Sviland. Trond ble også informert.

Etter å ha kjørt Maia og Kine (som har overnattet her i helgen) på Åsen - de skulle være med Lene som hjelpeinstruktører på agilitykurs. Ankom jeg Sviland i halv titiden, trodde selv at jeg var ute i god tid, men jammen satt det en hel Nrh-gjeng og nøyt vårsolen….. Tror jeg så ut som et lite spørsmålstegn, men ganske snart fikk jeg forklaringen. De skulle ta apellen…. (det hadde jeg helt glemt bort….)

Alle kom forresten ett godt skritt videre, men ingen kom helt i mål – dessverre. De skal likevel ha skryt. Jeg og Kai-Erik fikk lurt oss til å se på dem før vi startet vår egen trening, og jammen var det mye bra. Nå vet jeg godt hva noen har slitt med og jeg må bare tilstå at jeg er imponert – det så nemlig ganske håpløst ut en stund (nå kan jeg si det ;-) Her er det noen som virkelig har jobbet! At det ikke gikk helt bra denne gangen kommer av uerfarenhet og litt nerver – ikke noe å bry seg om. Skrøyd skal dere ha uansett!!! Veldig bra jobbet!

Så var det oss da….. Jeg la ut ett vanlig felt til Umi, og K-E la ut et felt til Tara. Jeg ba han om litt hjelp, og han la derfor ut et felt som var tråkket rundt og så et tråkket kryss i midten. I alle de 4 rutene som da kom, ble det kastet ut en gjenstand - i utråkket terreng. Så fikk feltene ligge i to timer.….

I mellomtiden (mens vi ventet på feltet) ville jeg trene melding på gjenstander. Jeg hadde først tenkt å legge ut egne gjenstander, men i det jeg skal til å gå, kommer jeg på at det er dumt. Hvorfor ikke benytte seg av andre når jeg har anledning? Jeg trener jo nok alene likevel. K-E la derfor ut en termos og en 1,5 l Colaflaske med vann til Tara. Jeg la ut en mageveske og et lite sporoppsøk for K-E og Umi. Da vi satte i gang med runderingen skrådde Tara litt og derfor fikk hun andre gjenstand (termosen) først. Hun meldte og påviste fint. Så snudde vi bare og jeg sendte Tara på nytt litt lengre oppe i løypa, og nå meldte hun fint på flasken også. Yes! (Har aldri trent på flaske-melding før ;-)

Tara var ellevill og klar til mer rundering, men det fikk hun ikke. Det bar rett i bilen ;-)

Etter to timer var det tid for feltsøk. Tara jobbet bra. Hun sjekket sporene rundt feltet litt, og føyk også av gårde utenfor feltet ett par ganger, men ellers jobbet hun bra inne i feltet. Hun hørte også litt på meg ;-) Hun fant alle 4 gjenstandene, og jeg tror nok det var med god margin tidsmessig – noe K-E også trodde (sa han ;-) så nå begynner magefølelsen å bli god forran feltprøven som er i sikte….. ;-)

På ettermiddagen bar det avgårde på respitt. Jeg kjørte Tara opp på Åsen, og dro hjem for å forberede nybegynner kurset i Rally-lydighet som starter i morgen.... Tara og Co er enda ikke kommet hjem.....

Ingen kommentarer: